theNetherlands
Welkom op c/theNetherlands! Voor het delen van alles gerelateerd aan Nederland: nieuws, sport, humor, cultuur en vragen.
Titels van posts die linken naar een artikel dienen de onaangepaste titel van het artikel zelf te gebruiken.
Als je een nieuwsbericht post, is het daarnaast een goed idee er in een eerste comment je eigen mening over te geven. Dan geef je anderen alvast iets om op te reageren.
Hier gelden verder uiteraard de regels van onze instance:
- Geen onverdraagzaamheid - inclusief racisme, seksisme, validisme, homofobie, transfobie en xenofobie.
- Wees respectvol, juist wanneer je het oneens bent. Iedereen moet zich hier welkom voelen.
- Geen porno.
- Geen reclame/spam.
- Geen illegale content.
Welcome to c/theNetherlands! For sharing anything related to the Netherlands: news, sports, humour, culture and questions.
Titles of posts linking to articles have to include the article’s title without alterations.
If you’re posting a news story, it’s also a good idea to give your own opinion in a first comment. Thereby you give others something to respond to. Note that the story has to be directly related to the Netherlands.
For the rest, the rules of our instance of course apply here:
- No bigotry - including racism, sexism, ableism, homophobia, transphobia, or xenophobia.
- Be respectful, especially when disagreeing. Everyone should feel welcome here.
- No porn.
- No Ads / Spamming.
- No illegal content
view the rest of the comments
Benieuwd wat dit was, een downburst misschien? Lokaal zo veel schade moet toch iets geweest zijn denk ik dan. Even afgezien van 'onweer en storm' is dit lokaal veel meer schade dan elders in Nederland.
Edit: in het artikel spreekt men alleen van 'windstoten'. Ik ben dan benieuwd waarom die windstoten precies hier zo krachtig waren dat ze tot zulke schade hebben geleid.
Heb overigens zelf een keer in een downburst gezeten. Echt heel vet. Hele huis in paniek terwijl ik stond te genieten van de gierende wind en regen. De wind floot door elke kier, en zelfs uit het doucheputje. Heel bizar. En vet.
Die stormen van dit weekend waren sowieso erg lokaal. Hier in Emmen alleen veel bliksem verderop gezien, maar niks gehoord verder. Hoorde vanmiddag van mijn vader dat het 10km verderop in Klazienaveen wel heel hard heeft gestormd.
Klopt. Heb er in Rotterdam naar staan kijken op het balkon. Wel indrukwekkende kolkende wolken en veel bliksem en gerommel, maar eigenlijk geen echt harde blikseminslagen en sowieso geen overlast.
In Amsterdam was het keiharde wind, daarna slagregens en niet-aflatende bliksem. Als een stroboscoop. Heel vet.