theNetherlands
Welkom op c/theNetherlands! Voor het delen van alles gerelateerd aan Nederland: nieuws, sport, humor, cultuur en vragen.
Titels van posts die linken naar een artikel dienen de onaangepaste titel van het artikel zelf te gebruiken.
Als je een nieuwsbericht post, is het daarnaast een goed idee er in een eerste comment je eigen mening over te geven. Dan geef je anderen alvast iets om op te reageren.
Hier gelden verder uiteraard de regels van onze instance:
- Geen onverdraagzaamheid - inclusief racisme, seksisme, validisme, homofobie, transfobie en xenofobie.
- Wees respectvol, juist wanneer je het oneens bent. Iedereen moet zich hier welkom voelen.
- Geen porno.
- Geen reclame/spam.
- Geen illegale content.
Welcome to c/theNetherlands! For sharing anything related to the Netherlands: news, sports, humour, culture and questions.
Titles of posts linking to articles have to include the article’s title without alterations.
If you’re posting a news story, it’s also a good idea to give your own opinion in a first comment. Thereby you give others something to respond to. Note that the story has to be directly related to the Netherlands.
For the rest, the rules of our instance of course apply here:
- No bigotry - including racism, sexism, ableism, homophobia, transphobia, or xenophobia.
- Be respectful, especially when disagreeing. Everyone should feel welcome here.
- No porn.
- No Ads / Spamming.
- No illegal content
view the rest of the comments
Oh haha, das nog veel geld. Als ik 2e hands denk, denk ik meestal tussen de 5000-8000 euro, maar met dat soort auto's ben ik ook opgegroeid.
Ja, verschrikkelijk. Ironisch genoeg zijn dat ook vaak "patriotistische" mensen, maar er is niks minder Nederlands dan zo'n zuipend bakbeest.
Reden dat ik het niet kul vind, is omdat als je een nieuwe moet kopen, je dat geld daarvoor dan moet hebben liggen. Als je alleen je huidige verkoopt, krijg je nooit eenzelfde weer terug (vooral niet als je daarvoor 30.000 hebt uitgegeven). Anders dan een macbook, is dat een flinkere hap geld. De meesten hebben zoiets niet op de plank liggen. Het is daarom wel handig om daarvoor wat achter de hand te hebben, dan is t niet zo'n klap.
Deels mee eens, maar als je voor je werk toch wel een auto moet hebben, dan is het er altijd bovenop. Das bij mij zo bijvoorbeeld. Het is voor mij een krankzinnige omweg om naar m'n werk te komen met OV (2 uur, als niet meer, ipv 30-40 minuten). Ik heb dan wel een weekend vrij abo, want ik ga wel veel liever met de trein, dus dat doe ik heerlijk in de weekenden. Maargoed, dat komt ook al slechter uit als je met meerderen bent. Een groeps/gezinsabo zou daarvoor wel ideaal zijn. Een typisch gezin van 4 met 2 kinderen boven de 11 betaalt flink wat aan abo kosten als ze allemaal dat hebben. Dan kan een auto al gauw uit.
Op eigen terrein niet, maar genoeg huizen waarbij dat niet kan en je dus een eigen vergunning + bezoekersvergunning betaalt.
Voor 1 persoon wel ja.
Klinkt leuk en zal vast helpen, maar dan subsidieer je eigenlijk als nog de autorijders. Daar hebben niet-autobezitters 0 profijt aan. Als je zoveel investeert kan je beter de tickets/abos goedkoper maken en nieuwe spoorlijnen aanleggen haha. Daar heeft iedereen wat aan.